Historie:

Algemeen:  

HR Engineering staat voor Hot Rod Racing Engineering en is ontstaan uit de luchtgekoelde VW en Porsche specialist Hot Rod Doesburg.
Het bedrijf is opgericht in juni 2004 door Fred Hendriks en richt zich met name op motoren/ versnellingsbak revisie en tuning/ preparatie voor de autosport.

De jonge man achter HR Engineering

Fred is als zoon van Henk en Els Hendriks (directie Hot Rod Doesburg) al op vroege leeftijd met de autobranche in aanraking gekomen. Sinds hij amper kan lopen is hij al veel bij Pa in de werkplaats te vinden en wordt hem de techniek door de “meester” in geprogrammeerd. 
Zijn werkzaamheden begonnen al snel motoren revisie en tuning te omvatten. Al op jonge leeftijd (16) bouwde hij de meest extreme VW motoren. 
Op revisie gebied heeft hij binnen Hot Rod een motoren afdeling opgebouwd met een zeer goede reputatie. 

Intrede in de autosport:

In 1994 toen vader Henk besloot een VW Kever dragster “Funnycar”  te bouwen begon de autosport bij Fred in het bloed te kruipen. Vooral de (motor) techniek van de autosport vond hij zeer interessant.

Na een aantal jaar als technicus in het Hot Rod en Experimental (Duits collega team) racingteam door heel Europa te hebben getrokken bood zich begin 2001 een nieuwe uitdaging aan in een andere tak van de autosport.

Een klant voor wie Fred een getunde motor heeft gebouwd voor een Porsche 356 vroeg hem ook een compleet aandrijf aggregaat te bouwen voor zijn Porsche 911 waarmee hij (inmiddels 4 jaar succesvol) deel ging nemen aan het Historische Fia GT kampioenschap in Nederland en lange afstand races in het buitenland.

Door deze activiteit op het circuit begon Fred ook klanten te krijgen met andere raceauto's…………………………………….

In 2004 kwam er nog een andere, geheel onbekende tak van autosport om de hoek kijken. Fred werd gevraagd om een deel van zijn tijd een Parijs- Dakar team te assisteren met de bouw  van 2 auto’s voor de Dakar rally 2005. Na een aantal maanden voor dit team zijn technische kennis en kunde ter beschikbaar te stellen werd hij wederom gevraagd, echter nu voor een professioneler team met in totaal 6 rally buggy’s.

Deze buggy’s hadden op dat moment al eens een rally gereden en het was voor Fred zaak snel de techniek van deze zeer geavanceerde woestijn machines tot zich te nemen om samen met een heel team de assistentie te verlenen welke tijdens de Dakar rally noodzakelijk zou zijn.

Na een fantastisch resultaat van 8e plaats overall en 1e in de 2wd klasse tijdens de bekende Dakar rally's, waar Fred inmiddels 3 keer zijn assistentie aan verleend heeft, wordt hij regelmatig gevraagd voor rally assistentie.


 


  

 

 


 

 

 

 

 

data screen.jpg (169503 bytes)

 

 

 

 

 

Copyright © HR Engineering 2006-2016