Vermogensbank/ Rollenbank:

Naast de motoren revisie en tuning, hebben wij ook een eigen test center om de motoren te testen op vermogen en optimaal af te stellen.

We hebben ons test center ingericht met een State of the Art Superflow chassis dynometer waarmee vermogens tot 1200 pk gemeten kunnen worden tot snelheden van 325 KM/h.

Dit is een vermogensbank waarbij de aangedreven wielen bovenop 1 set rollen wordt geplaatst.

Dit heeft als voordeel dat door 1 contact oppervlak de weg het meest wordt geŽvenaard en de wrijving minimaal is. (Bij testbanken waarbij de aangedreven wielen tussen 2 rollen wordt geplaatst vind er meer wrijving plaats omdat de wielen van de ene rol op de andere rol wil rijden. Er zijn dus 2 kleine contact vlakken waardoor er dus ook 2 x een vervorming van de band plaats vindt wat wrijving en verlies geeft.)

De gebruikelijke vermogen analyse metingen zijn zogenaamde inertia metingen.

Naast deze metingen zijn we ook in staat de opgewekte vermogens af te remmen met de ingebouwde eddy current rem of retarder.

Dit stelt ons in staat om programmeerbare motor management systemen af te stellen en geheel op de motor in te regelen en carburateurs onder langdurige belasting af te stellen.

Qua data analyse is deze bank ťťn van de compleetste op de markt leverbaar.

Naast de gebruikelijke signalen zoals toerental, vermogen en koppel gemeten op alle rollenbanken kunnen de volgende signalen optioneel mee gelogd worden tijdens de vermogens metingen:  

16 temperatuur kanalen waarvan o.a. 8 uitlaat gas temperaturen, koel water en olie temperatuur, inlaat lucht temp. op verschillende plaatsen in het systeem (bijv. bij drukvulling voor en na intercooler). 

16 druk kanalen waarvan o.a. olie en brandstof druk, inlaat druk op verschillende plekken in inlaat traject, Lachgas druk op moment van inspuiting enz. 

2 lambda sensoren voor motoren met gescheiden uitlaat systemen .

Verder wordt bij elke run de barometer druk, lucht vochtigheid en omgeving temperatuur gemeten. Hierdoor is het mogelijk via een juiste correctie factor metingen te verrichten die volgens de DIN of SAE standaard met elkaar te vergelijken zijn.

Metingen bij 20 graden geven namelijk andere resultaten als metingen bij 15 of 30 graden. Dit omdat er in koude lucht doorgaans meer zuurstof moleculen in een liter lucht zitten dan bij lucht van 30 graden.

HOUD HIER REKENING MEE MET VERGELIJKEN VAN VERMOGENS OP VERSCHILLENDE VERMOGENS BANKEN / MEET CONDITIES !!

  Tarieven:

  Vermogen analyse        89,00 incl. BTW

Dit houdt in de auto op de testbank zetten en fixeren, aanbrengen van toerental signaal opnemer, de motor op bedrijf temperatuur brengen, gegevens invoeren in computer, het maken van 1 of 2 vermogenruns, de gegevens analyseren en uitprinten voor de cliŽnt en de auto van de testbank halen

Test tarief zonder uitlaatgas analyse ( Lambda )  
27,25 incl. BTW per 15 min

Dit tarief wordt naast de standaard vermogen analyse gerekend voor extra metingen en data analyse / afstellingen of diagnose

Test tarief met uitlaatgas analyse ( Lambda )
35,40 incl. BTW per 15 min

Zelfde als bovenstaande met de uitbreiding van de Lambda meting om afstellingen aan carburateur of mms uit te voeren

 Arbeidsloon     54,45 incl. BTW per uur

Werkzaamheden zoals aanbrengen extra sensoren, verwisselen van sproeiers, afstellen van ontsteking

Kortom alles waarbij de testbank niet actief meedraait

 


  

 

 


 

 

 

 

 

data screen.jpg (169503 bytes)

 

 

 

 

 

Copyright © HR Engineering 2006-2016